Read the latest news about Neovici and stay updated.

Neovici tecknar internationellt genombrottsavtal med Mexikos ledande mobilteleoperatör Telcel.

January 18, 2022
Det svenska fintechföretaget Neovici AB har tecknat ett femårigt avtal om automation med den största mobilteleoperatören i Mexiko - Telcel. Kontraktet har ett högt strategiskt värde för Neovicis globala expansionsplaner. Neovicis programvara Cosmoz - en plattform för automatisering av finansiella processer - har redan nått betydande framgångar inom finansiell automation och kan påvisa en automatiseringsnivå på mer än 95 % av alla bearbetade transaktioner. Cosmoz hanterar för närvarande mer än 11 miljarder euro i total  årlig betalningsvolym för mer än 2 300 dagligvaruhandlare i Skandinavien.

Telcel, som täcker 95% av befolkningen i Mexiko med nästan 80 miljoner användare, anses vara en av de mest innovativa telekomföretagen i världen. Telcel säger i en kommentar att de är glada över att kunna accelerera sin digitalisering tillsammans med Neovici och dess innovativa teknologi som är byggd för att kunna uppnå  fullständig automatisering av fakturahantering.

Sedan lanseringen av sin plattform för automatisering, Cosmoz, hanterar Neovici finansiell automation för mer än 2 300 dagligvaruhandlare och närbutiker i Skandinavien. Cosmoz minskar den manuella hanteringen med mer än 90 %, samtidigt som precisionen ökar avsevärt och nolltolerans för avvikelser uppnås.

"Vi är mycket stolta över att inleda denna långa relation med Telcel. Detta kontrakt är strategiskt mycket viktigt och en startpunkt för Neovicis tillväxt i Latinamerika”, säger Jan Berggren, VD för Neovici AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Berggren
+46 706 15 10 01